4. díl: Využití neurověd v životě

S pozitivní zkušeností nejdál dojdeš,

hlavní podstatu pak hnedle najdeš.


Tato říkanka vznikla na motivy minulého dílu. My už totiž umíme na svět a naše situace nahlížet z různých rovin pohledu. Už umíme najít pozitivní aspekty každé situace, a tak se nyní můžeme zaměřit na podstatu věci. Odjakživa jsem byla typ člověka, který rozebíral. Všechno jsem si potřebovala rozdrobit na malé kousíčky, vidět všechny možné pohledy zepředu a zezadu, porozumět proč se různé věci dějí nebo nedějí, postupně pochopit zákonitosti, dle kterých lidé/věci v mém okolí fungují. Pak si vše poskládat dohromady jako puzzle, které je naplněno vědomím. Neříkám, že jsem s tímto vnímáním světa měla život vždy jednoduchý. Postupně jsem se naučila, a neustále se učím, tyto své myšlenkové toky korigovat tak, abych tím neobtěžovala své okolí a já z toho získala maximum.

Není třeba umět rozluštit šifru mistra Leonarda, abychom uměli na věci nahlížet pozitivně a pochopili podstatu, kterou bychom poté uměli jednoduše vyjádřit. Rozhodně však schopnost rozebírat věci pomáhá.

Pojďme se dnes zaměřit na techniku z minulého příspěvku. Pokud nejste rozebírací typ člověka, je vhodná právě pro vás. I já toto cvičení s oblibou jednou za čas dělám. Pomůže prozřít a udělat si reálný náhled na potřebné situace. Pomáhá jít k podstatě. Je možné ji využít v těžkých chvílích, ale i v každodenních situacích.

Dnes je potřeba jít více do hloubky.

Meditací nebo nádechy a výdechy si vyčistěte mysl a koncentrujte se. V opravdovosti si odpovězte na to, co mi daná situace/stav/člověk přináší a co mi bere. Jak jsem psala minule, nejvhodnější je zapsat si klady a zápory na papír, který je rozdělen na dvě poloviny. Dopřejte si čas a zapisujte každou maličkost, která vás napadne. Najednou se na situaci díváte z výše, podobně jako je možné se dívat na město z 20. patra vysoké budovy. Vše je tak maličké a zdánlivě nicotné. Vystoupnou k vám důležité oblasti jako například celkem vysoký dům vzdálený pár desítek metrů (např. důležitá osoba v dané situaci), který vytváří stín na floru v parku (např. nepříjemné pracovní prostředí, vztahy v rodině rodina atd.), nebo ten krásný silný strom opodál (např. podporující partner, milá přítelkyně, atd.) a možná si všimnete maličké paní s kočárkem na přechodu, jak se na ní řítí ve velké rychlosti automobil…(např. hrozící rizika, dlouho odkládaný problém, atp.) Rozumíte, co tím chci říct?

Opakování je matka moudrosti, a proto pravidelným použitím této techniky můžete mozek naučit automatickému nastavení na pozitivní aspekty všech situací.

Základem je uvědomění: svět je v rovnováze a v harmonii: na jedné straně prší, na jiné svítí sluníčko, jeden den je smutný, druhý je veselý… To jsou přirozené zákonitosti, ke kterým na Zemi i v našich životech dochází. I ve vaší situaci, ať je to jakkoliv nepříjemné a nepředpokládatelné, musí být pozitivní aspekty, které možná neuvidíte hned. Věřte, že jednou se i vám odkryjí. Jakmile si pravdivě odpovíte, co vám daná situace bere a přináší a OPRAVDOVĚ je přijmete do svého života, prozřete. Budete umět jednoduše sdělit podstatu. Najednou čtete mezi řádky a pochopíte. Vše vám bude dávat smysl a ten budete umět jednoduše vyjádřit. A když ne slovy, tak vnitřně pocítíte to své PROČ. Protože mnoho slov je v tomto případě zbytečných a na škodu. Podobné případy uvědomění můžete slyšet například od bývalých pacientů, kteří si prošli velmi nepříjemnou nemocí a v současné době jí děkují.

Děkují své nemoci například za to, že jim dala poznat opravdové hodnoty, za které stojí za to žít.

Andrea Šatopletová (Hnízdová)
Andrea Šatopletová (Hnízdová) je představitelkou systemické psychoterapie a Brain-based koučinku. Ví, jak je náročné vyjít ze začarovaného kruhu nespokojenosti a začít proměňovat svůj život k vlastní spokojenosti. Ihned se do Brain-based koučinku zamilovala, protože konečně objevila způsob, jak pomoci lidem rychle a natrvalo změnit jejich životy. Pomocí psychoterapie chtěla lidem pomáhat od dětství, a tak si plní sny. Nyní už může říct, že je expertem na svůj život!
Komentáře